wtorek, 23 lutego 2016

NIEPOPULARNE OPINIE O POPULARNYCH KSIĄŻKACH

Ostatnio spotkałam się z wieloma osobami, które twierdzą, że wszelkiego rodzaju Tagi są głupie i wykonywanie ich jest niemądre, wręcz absurdalne. Ja jestem zdecydowanie, w stu procentach innego zdania. Więc dziś zapraszam serdecznie na PIERWSZY TAG w moim wykonaniu!
 


1. Popularna książka/seria, której nie lubisz
W pierwszym momencie pomyślałam, że szukanie takiej książki czy serii zajmie mi więcej czasu. Jednakże wystarczyło, że rzuciłam okiem na swoje książki i bum, znalazłam! "Piękne Istoty" autorstwa K. Garcia i M. Stohl, czyli w moim mniemaniu bardzo słaba historia z udziałem bardzo nudnych bohaterów. 



2.Popularna książka/seria, której wszyscy nienawidzą, a ja ją lubię
Tu odpowiedź jest dość prosta, a mianowicie tą serią jest "Zmierzch" S. Meyer. Oczywiście nie jest to książka bądź cała saga, która zbiera tylko negatywną opinię, ale niezwykle często jest wręcz hejtowana w blogosferze. Mi jednakże bardzo przypadła do gustu. 



3.Trójkąt miłosny, w którym bohater/bohaterka według Ciebie wybrała złą osobę
Tu muszę przyznać miałam nie mały problem. Dlaczego? A dlatego, że pierwszą książką, a w zasadzie trylogią o jakiej pomyślałam było "Delirium" L. Oliver. Tylko teraz pojawia się kłopot, bo kto doczytał do końca tom "Requiem" doskonale wie jakie było zakończenie. Otwarte. Nie wiemy z kim skończyła główna bohaterka, a na moje wyczucie skończyła z kimś, kto nie przypadł mi do gustu. Julian. Więcej zdradzić nie mogę. Spojlery i te sprawy. 



4. Popularny gatunek literacki, po który rzadko sięgasz
Tu odpowiedź jest krótka. Wydaje mi się, że dość popularnym gatunkiem są obyczajówki, po które sięgam bardzo, bardzo rzadko. Prawie wcale w zasadzie. Nudzą mnie. Jedynie "Love, Rosie" skradło kawałeczek mojego serducha, ale to tylko okruszek.

5. Bardzo lubiany bohater, którego nie lubisz
Muszę się przyznać, że długo takiego szukałam. Często jest tak, że jeżeli któregoś bohatera nie lubię, to nie lubi go również całe grono książkoholików. Musiał sobie czymś nagrabić. A więc chyba na chwilę obecną mogę podać tylko i wyłącznie Aarona Warnera z "Dotyk Julii" T. Mafi. Nie przypadł mi do gustu ani trochę. Może teraz uraziłam wszystkim z Team Warner, ale mi ten chłopak działał na nerwy. 



6. Popularny autor, do którego nie jestem przekonana
To nie było trudne. Ani trochę. A teraz uwaga.. Stephen King. Przepraszam, wiem, wiem. Może pies pogrzebany w tym, że nie przepadam za kryminałami? Jego styl pisania.. te mądre słowa, które sprawiają, że to co pisze jest sztywne i formalne. Nie przypadł mi do gustu.

7. Popularny wątek, którego masz już dosyć
Hmm.. ona jest zwykłą dziewczyną z prowincji, z przeciętną urodą i dobrymi ocenami. On to chłopiec o silnej sylwetce, lśniących (blond) włosach i reputacji łobuza.
Błagam, bardziej oryginalnie już się nie da? Chłopak, który mógłby mieć każdą od tak z dnia na dzień zakochuje się w szarej myszce. To już jest nawet bardziej niż oklepane.

8. Popularna seria, której nie chcesz przeczytać
Są to "Rywalki" K. Cass, do których totalnie mnie nie ciągnie. Omijaj je na półkach księgarni, bo już sama okładka odbiera mi ochoty, by po nie sięgnąć. Owszem, może gdybym spróbowała, zagłębiła się w to to by je polubiła. Jednakże nie sądzę, by szybko nadszedł taki dzień. 



9. Mówi się, że "książka jest zawsze lepsza od filmu", ale który film/serial podobał Ci się bardziej niż książka
Wydaje mi się, że w tej kwestii nie jestem jedyną, która uważa, że ekranizacja "Niezgodnej" jest zdecydowanie lepsza niż sama książka. Nie mówię tu, że sama książka mi się nie podobała, ale przeczytałam tylko pierwszy tom i po resztę nie sięgnę. Bo obejrzeniu filmu przekonałam się, że między jednym, a drugim jest ogromna różnica, wręcz przepaść. Ekranizacja "Zbuntowanej" również bardzo mi się podobała jednak tu już nie mogę się odnieść do książki. Z niecierpliwością czekam na pierwszą część "Wiernej". 




2 komentarze:

  1. Ja osobiście nie lubię robić tagów, sama nie wiem dlaczego. Co do książek nie czytałam tylko "delirium" lauren Oliver. Również nie przepadam za obyczajówkami nie licząc książek E.E Schmitta :)
    Będę wpadać częściej x

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za tagami, ale ten jest naprawdę ciekawy i dobrze wykonany. W kilku kwestiach nawet się z Tobą zgadza.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń